Critica reclamei pure: ProCredit Bank (direct!)

Bun găsit, oameni buni; la fel și pentru femei. Iată-ne în metroul nostru; până în Pipera mai sunt hăăăt, câteva stații, așa că ne uităm și noi pe pereți, ce să facem, doar nu o să ne uităm la cei din jur ca psihopații. Din fericire, trăim în capitalism, așa că ne putem clăti ochii cu niște reclamă, ca să ne destindem și noi nițel. Astăzi le mulțumim oamenilor de la ProCredit Bank, fără ei nu am fi râs decât de vreo memă primită pe WhatsApp. 

Așa, ziceam de reclame. Partea bună e că, uite, mulțumită advertisingului ne putem uita după căprioare în metrou, fără să ne luăm câte o poșetă în cap. Pe de altă parte, cineva a făcut niște alegeri despre care nu sunt foarte sigur. Vorbesc despre asta:

Cerbul ăla e publicitar, la pariu.

Începem cu personajul principal. Un cerb. Acuma ce să zic, cerbii și căprioarele nu s-au prea folosit, tradițional, ca simbol al învingătorilor, este? Când prinzi o căprioară în bătaia farurilor nu stă acolo ca să te sfideze, nu joacă „chicken” cu tine. Altfel zis, când vezi o căprioară nu te gândești la succes, te gândești la friptură. Realist vorbind, e vorba de o bancă, era inevitabil să ne privească pe toti ca pe o pradă, dar poate era bine să nu se dea de gol chiar așa, pe banii lor.

Bă Painkiller, veți zice, uiți că nu e o ciută, e un cerb! E drept, e cerb, pentru că are coarne. E, coarnele alea nu prea sunt folosite, în mod tradițional, cu sensuri pozitive, este? Nu auzi pe nimeni „Bă, ce norocos e Vasile, i-a pus nevastă-sa niște coarne uite-atâta!” Când îți urează vreo babă să te ia ăla cu coarne, nu e vorba să te ducă la o plimbare în parc. Nu mai spun că cerbul ăla pare cam hipster, realist era să îl vedem cu coarnele strânse delicat într-un coc.

Treci cu chiu-cu vai pe peste personaj și te uiți la text. Tu alegi succesul! Apa e udă! Cred că sunt puține expresii mai lipsite de semnificație, poate doar când îți spune un corporatist că e groaznic de ocupat. Mă rog, poate nu sunt corect, cineva și-a dat interesul și a mai adăugat un „în fiecare zi”. Adică ai ales succesul, dar a doua zi stai iar pe gânduri. O fi fost bine, o fi fost rău? Să aleg succesul și azi? Să încerc să văd ce au în meniu la Fru-Fru?

Aia e, treci și peste text, poate e doar un cârlig menit să-ți bage sub nas brandul. ProCredit Bank! Ăla direct, nu ăla normal! Dacă nici brandul ăsta nu grăiește de la sine, nimic nu o mai face. Serios, știe cineva ce e un procredit bank? Și de ce e direct? Ce îl recomandă? Înseamnă ceva pentru cineva? S-a rebrănduit Victoria’s Secret? Și au mai și scris „direct” pe bulina aia roșie, de mă simt ca la radio. „Aoleu, eram live, sper că nu am zis vreo prostie să mă audă tot poporul”.

În fine, mai ai de mers trei stații, fix câți covrigi a mâncat deja grasa din dreapta, dar tu nu ai covrigi așa că îți ocupi timpul cu afișul ăsta. Și cauți indicii, doar-doar afli ceva în plus. Și vezi curcubeul ăla de jos. Mare alegere de design, ăla element de identitate! Păi mă băieți, dacă nu ați avut bani nici să terminați ROGVAIV-ul, ce încredere să aibă lumea să își aducă banii la voi?

A, nu, stai, sunt culorile gay pride. Dar le-au dat shuffle, ca să nu se prindă chiar oricine. Ce să zic, știți că vă susțin, trebuie să fim cu toții liberi să alegem, plus că așa mai variez și eu glumele și le mai iert pe grase. Dar oricum băncile au reputația aia proastă, că ți-o trag la prima ocazie. Dacă puneți steagul gay pe cartea de vizită, pe urmă precizați și că „direct”, eu vă spun sincer că rămân la ING. 

Că tot vorbim de gay, inițial voiam să comentez și despre cămașa cerbului, dar comunitatea lor (a gaylor, nu a cerbilor) e renumită pentru gusturile vestimentare. Eu clar nu mă pricep suficient, deci nu aș prea vrea să deschid discuția. Pe de altă parte, am impresia că la reclama asta a lucrat un gay începător. Un gay de categoria a doua, nu din ăla bun. Altfel nu cred că punea logo-ul din dreapta FIX pe cămașa cerbului. Serios, ai 80% din reclamă cu background solid, cum reușești să pui un text FIX pe bucățica unde se citește greu? 

În mod normal m-aș opri aici, dar a anunțat conductorul că trenul staționează două minute. Iar mie îmi place să le știu pe toate, așa că mă uit după un detaliu. Ceva, orice care să mă ajute să investighez eu despre ce e vorba, dacă ei nu au putut să-mi zică. Ceva de Internet online, de exemplu, că tot trăim în douăzeci douăzeci. Hai că i-a dus capul, au pus o adresă de…. stai. ce e aia?

procreditbank-direct.com. Cineva, vreun tip șmecher de la headquarters, s-a gândit bine și a propus adresa asta. Hai să vedem. Ai trei cuvinte (unul compus), vrei să pui de un domeniu. Ce faci, le scrii toate legate, gen 123.com? sau le separi cu ceva, gen 1-2-3.com? Greu de ales. Hai să o lăsăm la mijloc, să nu poată șeful să se supere 100% indiferent de preferințele lui. Hai să facem 12-3.com. Sigur, ăla din metrou garantat ține minte, că l-a călcat grasa pe picior și asta ajută la memorie.

QR code? Chior ești tu mă, cu cine crezi că vorbești? Ca să te învăț minte pun www-ul fix în marginea de jos, cât să fiu sigur că îl astupă prima creață care se așază pe scaun. Că știi bancul ăla, nu? Crețule,…



May the advertising be ever in your favor!

Painkiller

Comments (0)
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *